weer inde lucht...... - Reisverslag uit Mackay, Australië van Claar - WaarBenJij.nu weer inde lucht...... - Reisverslag uit Mackay, Australië van Claar - WaarBenJij.nu

weer inde lucht......

Door: Claar

Blijf op de hoogte en volg Claar

22 Januari 2014 | Australië, Mackay

Verdraaid, net een heel verhaal neergepend en weer kwijt, moet ik weer opnieuw beginnen, grrrrrr, voorde zoveelste keer deze reis...... Nu maar om de zoveel zinnen gauw opslaan...
oke, ondertussen dus aangekomen in Airlie Beach, ligt boven Mackay in Queensland, Brisbane aangedaan, waar we ons door een uitbrander van een buschauffeuse weer 5 jaar voelden (illegal and irresponsable streetcrossing), verdere details bespaar ik jullie nu even.
Verder langs de kust omhoog en daarna landinwaarts gegaan om ons geluk te beproeven met "fossicking" in Emerald, Saphire en Rubyvale.... Nou niets van dat alles: low season, te droog, stoffig, dor, desolaat en bovenal bloedheet. Maar ach zowat autorijden en de omgeving bekijken van uit een airconditioned campertje is zo erg nog niet.... nogmaals dank aan Lynn van het Sydney-rentalstation voor de upgrade, want in het ons oorspronkelijk toebedeelde campertje waren we hier niet levend aangekomen en nu houden we het zonog wel even uit.
Morgen staat er weer een highlight op het programma: cruise and fly (helicopter-we hebben de smaak te pakken) over de White Sundays, Hamilton island = great barrierreef! Barbara gaat misschien duiken, ik houd het maar bij snorkelen, denk ik, maar niets veranderlijker dan een mens, dus wie weet....
Morgen overnachten we ook nog op deze camping, dus misschien doe ik dan weer een poging en krijgen jullie een verslag waar meer een touw aan vast te knopen is, nu heb ik er weer even genoeg van...
groeten!!

• 22 Januari 2014 - 11:08

Toon IV:

De laatste dagen goed gebruiken. Geniet extra van de grootste toeristische attractie van het vijfde continent. Het great barrier reef. Bij terugkomst hier in Nederland krijg je zeker last van ontwenningsverschijnselen. Nat en kil, tegen het vriespunt aan, maar je hebt dan wel veel te vertellen. Ik zag op de kaart dat je voordat je in Cairns bent nog een aantal nationale parken gaat doorkruisen. Veel plezier verder. Toon IV

• 22 Januari 2014 - 13:48

Suuske E.:

Hoi Claar geniet er nog van. Hier is het lekker koud. Zo koud dat de bloementjes op mijn balkon bloeien. Misschien krijgen we wel sneeuw dit weekend.
    Veel plezier nog! groetjes Suus en Angelique

• 22 Januari 2014 - 13:51

Mies Braat:

Klinkt super,zou t ma doen,hoe vaak krijg je de kans!!!
    Fijn dat het bij jullie zo lekker heet is,hier is t prut weer,veel regen,maar gelukkig nog geen sneeuw.
    Geniet er nog maar van,voor je het weet zit je weer in t vliegtuig naar huis.
    Maar zover is t nog niet,gelukkig voor jullie.
    Groetjes van ons allemaal doeíiiiiiiiiii

• 23 Januari 2014 - 19:26

Anita:

Claartje geniet er van, en ik ben intussen wel heel benieuwd naar je foto's en naar hoe een lekker kleurtje je hebt gekregen. Avonturen genoeg om over te vertellen, wel jammer dat het je zo lastig gemaakt wordt om het nu al met ons te delen, maar dat komt straks vanzelf! Veel plezier nog en een goede thuisreis!