Sandflies, here we come!! - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Claar - WaarBenJij.nu Sandflies, here we come!! - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Claar - WaarBenJij.nu

Sandflies, here we come!!

Door: Claar

Blijf op de hoogte en volg Claar

16 December 2013 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Jammer genoeg, maar het kost me nu te veel gedoe en tijd om me te verdiepen hoe ik op de een of andere manier foto's er in kan prutsen om jullie nieuwsgierigheid te bevredigen........
dus weer alleen een schriftelijke update om het thuisfront een beetje op de hoogte te houden. Ondertussen zijn we aangeland in Manapouri, net onder Te Anau bijna aan de zuidwestkust van NZ, morgen hebben we, naar we hopen, weer een schitterende tocht voor de boeg (coach en cruise) door de Doubtfull Sound, met hopelijk redelijk weer, want dat is nog steeds niet echt om over naar huis te schrijven.
Iemand nog een script nodig om een roadmovie te maken? We zijn er aardig mee op weg..... Genoeg onmogelijke scenes, zoals bv. een smakkerd van mij midden in een souveniershop met mijn gezicht tegen een vitrine geplakt, wat een blamage en een sore knee aan over gehouden....
Gisteravond zijn we ons heerlijk te buiten gegaan aan een seafooddiner "buitenscamper" en 2 flessen Pinot Noir achterover geslagen waarna we toch nog even met de gondola (kabelbaan) naar boven zijn gegaan voor een overview van Queenstown, erg toeristische plaats by the way. Daar hebben we onszelf ook nog getrakteerd op een cocktail, waarna we zowat naar de camper zijn gekropen en na weer eens een spelletje yathzee knock out zijn gegaan.
verder hebben we ons humeur redelijk onder controle, al zijn de andere 2 dames wat jaloers, omdat ik ergens in een souveniersshop, een andere dan die van de vernederende val, leuk deed tegen de eigenaar en zo wat korting geritseld kreeg bij een aankoop.
over de sandflies in de titel gesproken: die hebben Barbara al helemaal lek geprikt tot haar grote ergernis, waardoor ze ergens in een pharmacy prijzige repellent en afterbite moest aanschaffen. Morgen tot onze grote vrees zullen we ze zeer waarschijnlijk weer ontmoeten... dus zullen we ons volsmeren!
genoeg geleuterd, jullie zijn weer een beetje op de hoogte.
groet en liefs, Claar.

  • 16 December 2013 - 11:07

    Ethel:

    Zo, toch nog wat meegekregen van mij, korting ritselen.
    En misschien inderdaad wel een script voor Najib vorr zijn film. Foto's zou leuk zijn, maar voorlopig doen we het maar met de leesvoer.
    Groetjes,
    Ethel

  • 16 December 2013 - 16:06

    Kees En Ineke:

    Je vakantieverhalen gaan al steeds enthousiaster klinken, heel goed!! Ben ook benieuwd naar de foto's!W.b. valpartijen, dat lag vast aan deze periode, want op Heucourt was 't ook vallen en opstaan, haha, wat 'n weekend.....
    Groetjes van de Poeyerkes

  • 16 December 2013 - 19:11

    Carla B:

    Hoi BN'ers jullie maken leuke dingen mee. Duurde even voor ik jullie verslagen had gevonden. Maar nu dan heb je ook wat. Leuk om jullie belevenissen te lezen. Claar zie je nu gehavend uit na die val. Ben toch benieuwd naar wat foto's. Ardèche helicopter sandflies. Een schreeuw voor pictures!! Geniet maar van al die vrijheid. Kijk uit naar jullie volgend verslag
    Gr. Carla B

  • 16 December 2013 - 19:43

    Toon IV:

    Wij vinden het heerlijk, dat jullie je zo amuseren en zijn erg benieuwd om eind januari de foto's en verhalen te beluisteren. Veel plezier.

  • 17 December 2013 - 15:09

    Bini:

    Eindelijk.....een reactie....
    Ik heb een poos geen verbinding met de reis kunnen maken vandaar geen reactie eerder.
    Een vol programma. Moet er op het ogenblik niet aan denken daar ik nog steeds herstellende ben.
    Leuk dat jullie zo genieten. Kan niet wachten op de foto's. Groetjes, Bini

  • 17 December 2013 - 22:26

    Lauran En Anita:

    Hoi Claar, wat een avonturen! Voorlopig heb ik nog geen foto's nodig. Jouw verhalen zijn beeldend genoeg. En ik ga er vanuit dat dit nog maar een klein gedeelte is. Wij zijn benieuwd naar de rest.
    Groeten, Lauran en Anita

  • 18 December 2013 - 12:59

    Corrie:

    Hallo vakantiegangers! Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!! Geniet er maar lekker van!! Ik doe mijn ogen dicht en heb meteen beeld en geluid!!! Maak er fijne kerstdagen van!! Tot snel, ik kijk er naar uit!!

  • 18 December 2013 - 19:27

    Corina, Je Persoonlijke Urencoach:

    Hoi Claar wat mis ik je (nadrukkelijke)aanwezigheid op de afdeling... En..ik ben stik jaloers op jou en je nichten. Geweldige ervaringen heb je al op papier gezet. Leuk om te lezen, mij lijkt het geweldig walvissen spotten, helikoptervlucht boven een hoge berg, op filmlocatie van die mooie "lord of the Rings" film, etc etc. Dat zal strakjes afkicken zijn. Hier gaan we richting de Kerst. Ik wens jou en je familie in ieder geval ook daar een mooie Kerst toe, zal geen "witte" zijn. Haha. Groet, Corina

  • 18 December 2013 - 22:41

    Marianne En Bert:

    Hoi Claar ,Barbara en Marion, wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken en dan zeuren over een beetje regen. Afgelopen weekend naar het kasteel geweest en jawel ook Bert heeft een duik gemaakt over een container die op een gekke plek geparkeerd was. Verder geen bijzonderheden en druk bezig met de voorbereidingen voor de kerst. Vanavond de kerstkaarten geschreven. Jullie blij dat je dit jaar niet hoeft. India had wat dat betreft toch ook zijn voordelen ,he Claar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Manapouri

Claar

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 17105

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: