back to civilasation.... - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Claar - WaarBenJij.nu back to civilasation.... - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Claar - WaarBenJij.nu

back to civilasation....

Door: Claar

Blijf op de hoogte en volg Claar

02 Januari 2014 | Australië, Batemans Bay

Zo, na het 2 dagen met een unpowered site te hebben gesteld, hebben we nu het geluk dat we al onze apparaten weer op kunnen laden en het internet weer kunnen "invaden". Dank voor alle nieuwjaarswensen, de overgang van oud naar nieuw hebben we beleefd in Eden, N.S.W., in the Oval of the local Soccerclub, we dachten dat dat een hele happening zou worden, dus om 23.00 uur waren we present. Bijna geen mens te zien, dus we waren een beetje bezorgd, maar langzamerhand kwamen de locals "binnengedruppeld", plus een aantal utes, het begon meer op een drive-in bioscoop te lijken, maar alla.... De firebrigade kwam in actie om de nodige maatregelen te treffen en om 23.59 uur schalde er een echte Aussiestem door de luidsprekers dat het aftellen kon beginnen. Waarempel om 00.00uur werd er een spetterend vuurwerk afgestoken, we hebben getoast met rode wijn, die we verstopt hadden in een colafles, want we wisten niet zeker of er een alcoholban gold. Terug op de campsite hebben we alsnog de bubbels te voorschijn gehaald om het nog eens zachtjes over te doen!
Af en toe wordt er gewandeld, zo ook vandaag hebben Barbara en ik een leuke coastal walk gedaan, het is dan toch handig om nicht Marion bij ons te hebben, die had de taak om ons een aantal kilometers verderop weer op te pikken, verder hebben we vandaag in een aantal historical towns onwijs geshopt en lekker veel cadeautjes voor ons zelf aangeschaft. Barbara gaat m.n. voor de ringen en ik heb mezelf op een designketting getrakteerd en nog wat andere meuk, zoals B. dat zo aardig betiteld.
Morgen is het plan om nog even verder langs de kust te rijden en dan bij Kiama toch maar landinwaarts te rijden richting Moss Vale en Bowral.
Uiteindelijk eindigt dit stuk van de reis dan in Sydney, waar Robb ons op komt halen en we een weekje bij de family in the blue mountains blijven logeren, free internet, dus dan kan ik nog veel meer geleuter plaatsen.
Het weer is redelijk, o ja, gister kon ik mijn scoutingtechnieken nog even uit de kast halen om een soortement van afdakje van alle bewaarde plastic zakken te fabrieken, waardoor we iet of wat droog bleven, de regen kon ons toch niet missen......
tot de volgende keer, groet, Claar.

• 02 Januari 2014 - 11:32

Anne-Riet:

Beste Claar
    Een iets wat late reactie , maar toch de allerbeste wensen voor 2014 . Mario en ik hebben uiteraard de gezamenlijk proost met jou op het nieuwe jaar gemist. Maar dat halen wij gewoon in als je weer op de thuis basis beland bent.
    Wij genieten van je verhalen van down under en leven/ genieten met je mee.

Fijne reis verder. ik kijk al uit naar je volgende up-date.

groeten uit de Dreef
    Anne-riet

• 02 Januari 2014 - 11:57

Susanne:

Hee Claar, alsnog de beste wensen en ben benieuwd naar al je meuk! Heerlijk woord! Op naar de zonneschijn?

• 02 Januari 2014 - 12:16

Dirk:

Best wishes, sis. Niece en cousin too.
    Ik begin van de weeromstuit ook al in 't Engels. Jou reisverslagen zijn verdikke voor gevorderden."Unpowered", "invaden", maar wat zijn in vredesnaam "utes"?
    Nou ja. 't is duidelijk dat jullie je amuseren.
    En dan, poepmodern:

GRTZ,

bro

• 02 Januari 2014 - 21:53

Cees En Jenny:

Hoi Claar,

De allerbeste wensen voor 2014! Je bent het nieuwe jaar al goed begonnen!
    We genieten van al je verhalen en wensen jullie nog een aantal hele mooie weken toe in Down Under!

Groetjes, Jenny en Cees

• 02 Januari 2014 - 21:56

Thea:

Hallo Claar. Leuk om je verslag te lezen. Ook voor jou en de familie daar natuurlijk de allerbeste wensen voor 2014! We hebben intussen al van allerlei verschillende Nieuwjaarsvieringen verslag gekregen soms best gevaarlijk maar nergens gebrek aan alcohol. Sylvian was in Stonehaven daar slingerde ze met brandende pekbollen en hier in Nederland zijn op veel plaatsen oude auto's verbrand. Wij hebben het oudejaarsavond rustig gehad maar verder waren er continu kinderen en kleinkinderen vanwege de kerstvakantie. Het weer is voorjaarsachtig maar dat kan natuurlijk ineens omslaan. Geniet van wat Australië te bieden heeft. Veel liefs van Thea

• 02 Januari 2014 - 22:16

Corina:

Claar, ik wens jou en je familie alle goeds wat je kunt bedenken voor 2014.
    Maar natuurlijk vooral voor de laatste weekjes daar, mooi weer, plezier en gezelligheid!
    Geniet er nog van.

• 03 Januari 2014 - 10:31

Marianne:

hey claartje en de rest, beste wensen en nog lekker genieten, en dan gauw terug komen want ik mis jouw aanwezigheid hier. xxx

• 03 Januari 2014 - 17:27

Els V.:

Hoi Claar,
    Net een kalender gekregen met een erg mooie plaat van Nieuw Zeeland: Murchison Glacier. Ik heb hem alvast voor je gereserveerd. Ben benieuwd naar je koopwoede: het blijft vast niet binnen de luchthavennorm, maar je zult er vast nog heel lang plezier aan beleven. Veel plezier bij je familie, en groet, Els.

• 03 Januari 2014 - 19:09

Kees En Ineke:

Hoi Claar,
    geniet nog maar lekker daar in Australie, ondertussen zijn wij hier alweer van alles aan 't plannen: we willen met z'n allen het chateau in Heucourt huren, het valentijnweekend(14/15/16 febr.), om te vieren dat het 10 jaar geleden is dat we daar voor 't eerst naar toe gingen. Jij was er toen ook bij, wil je nu ook weer van de partij zijn? Zou wel heel gezellig zijn!
    Groetjes, Kees en Ineke